• Onze Club

• HV Actief bestaat sinds 1957 en is een bloeiende vereniging uit het Drentse dorp Klazienaveen, in de gemeente Emmen. Op dit moment heeft de vereniging 3 senioren teams en 9 jeugdteams. Zij worden getraind door gecertificeerde trainers met een passie voor de sport handbal. De vereniging wordt gekenmerkt door het sportieve element met gezelligheid wordt gecombineerd en dat iedereen van harte welkom is in Klazienaveen!
  • Geschiedenis

HV Actief is op 12 juli 1957 opgericht door Bruin Bruinsma met hulp van Fokke de Vries en Annie van der Giezen. De eerste trainingen werden gedaan in een boerenschuur aan de Derksweg. De wedstrijden werden gespeeld op het voetbalveld achter kolenboer Zwart aan het Scholtenskanaal. Handbal werd in die tijd op een voetbalveld gespeeld en een team bestond uit 11 speelsters. In de eerste jaren na de oprichting werd alleen dameshandbal binnen de vereniging gespeeld. Pas later kwamen de heren, zelfs die hebben vanwege het gebrek aan een sporthal nog handbal op het veld gespeeld. Bij het in gebruik nemen van de sporthal Oosterstraat in Emmen kon Actief ook in de zaal gaan spelen. De bouw van sporthal de Zon betekende voor Actief een enorme stap en daadoor kon zij zich ontwikkelen tot de club die zij heden ten dage is. Een de hoogtepunten in de geschiedenis van Actief is ongetwijfeld de tweede plaats tijdens het Nederlands kampioenschap voor Meisjes B en tevens de promotie van de Heren naar de 1e divisie en de Dames naar de 2e divisie spreken nog altijd tot de verbeelding.

• Missie

Waar staat Hv Actief  voor ?

Actief maakt handbal mogelijk voor een ieder en helpt persoonlijke en sportieve (handbal) ambities te ontwikkelen. Actief staat voor een (h) echte en gezonde vereniging waa r een ieder zich thuis dient  te voelen, veilig is  en die midden in de samenleving staat

• Visie

Waar gaan we voor ?  3-5 jr // Cultuur en hart van de vereniging

Inzetten op prestatie- en breedte sport icm met het op eigen kracht behalen van het maximale met de voorhanden zijnde (financiële) middelen

Trainen en spelen zal ten alle tijden gericht zijn op het verbeteren van de individuele, technische en tactische vaardigheden van de leden om er zo steeds betere handballers van te maken. Plezier en spelvreugde staan daarbij voorop. Kort samengevat – een plek waar plezier en prestaties hand in hand gaan met respect voor een ieder die direct dan wel indirect betrokken is bij het spel en/of de vereniging oftewel saamhorigheid tussen leden, bestuur, vrijwilligers, teams en trainers.

• Contributie 2023 - 2024

De maandelijkse contributie vanaf 01-01-2024 :

SENIOREN                                         € 27,00
    A - jeugd                                           € 23,50
    B - jeugd                                           € 21,00
    C - jeugd                                           € 18,50
    D - jeugd                                           € 15,50
    E - jeugd                                           € 13,00
    F - jeugd                                           € 13,00
    RECREANTEN                                     € 17,50

Indien u als lid stopt (ongeacht het moment gedurende het jaar) zal er na afmelding, nog 3 maanden contributie worden geïnd. Dit omdat er al gemaakte kosten zijn door de vereniging die al wel doorgang  hebben (zaalhuur, NHV per team, trainers,).

Lid worden? meld je aan via actief@handbal.nl