• VCP

• Vertrouwens Contact Persoon (VCP)

Sinds Mei 2020 jl. is er in overeenstemming met de herziene richtlijnen van het NOC/NSF , binnen HV Actief een vertrouwens contact persoon aangesteld. De Vertrouwenscontactpersoon (VCP) is het eerste en laagdrempelige aanspreekpunt binnen onze club voor iedereen die te maken heeft met grensoverschrijdend gedrag of daar een vraag over heeft en hier met iemand over wil praten. De VCP is er voor iedereen binnen de club; sporters, ouders, trainers, toeschouwer, bestuurders etc. De VCP kan het thema in de organisatie bespreekbaar maken en preventieve maatregelen opzetten. De VCP heeft bij voorkeur een training gevolgd bij NOC*NSF. De VCP binnen onze club is Mevrouw Greetje Kroeze. Je kunt haar gewoon aanspreken mocht ze in de zaal of kantine aanwezig zijn en anders via vertrouwenscontactpersoon@hvactief.nl . Mocht je liever met een geheel onbekende spreken ? Dat kan ook via NOC*NSF . Het meldpunt is dag en nacht bereikbaar, ook in het weekend en op feestdagen. Het nummer is 0900 - 202 55 90 (€ 0,10 per minuut) of vertrouwenspuntsport@nocnsf.nl .